A jó látáshoz szükséges vitaminok, Látásjavító vitaminok | A szem egészsége és a látás | CooperVision

a jó látáshoz szükséges vitaminok

Mit együnk a jó látásért? Szemünk világa egyik legféltettebb kincsünk, ennek megfelelően kell gondoskodnunk róla.

látvány lát tárgyakat lézeres látáskorrekció chitában

Támogathatjuk rendszeres szemtornával, védőszemüveggel, de tudatos táplálkozással is. Nézzük csak, hogy mik a szemünk számára legfontosabb tápanyagok!

a látás világának oka lehetséges a látás helyreállítása

A látás fontossága Szemünk nap mint nap igen nagy megterhelésnek is van kitéve. Gondoljunk csak arra, mennyi mindent kell egy nap befogadnia; színeket, fényeket, formákat, káros sugarakat, szennyeződéseket, polleneket - hogy csak a legfontosabbakat említsük.

A mindennapok során számos tényező veszélyeztetheti szemeink egészségét, így a száraz, meleg levegő, a dohányfüst, a huzat és a képernyő előtti munkavégzés, sőt a stressz is. Az ártalmas külső hatásokkal szemben sokat tehetünk, ha odafigyelünk a kiegyensúlyozott táplálkozásra. Melyek azok a vitaminok, nyomelemek, amelyek szemünk egészsége szempontjából nélkülözhetetlenek?

De megfelelő működés esetén, mindezekkel számunkra észrevehetetlen módon veszi fel a harcot. Eddzük szemünket! Sajnos manapság a látáscsökkenés egyre több embert érint, sőt sok gyermek és fiatal felnőtt is közöttük van.

Hírek Ahogy mi öregszünk, a látásunk is; ez törvényszerű. A rengeteg fényen, káros sugarakon és szennyeződéseken kívül a számítógép használat és bizony az egészségtelen életmód is erősen közrejátszik látásunk romlásában. Nézzük, mikre kell figyelnünk, hogy szemünk fényét épségben tartsuk!

Ahogyan a szemünk egyre nagyobb igénybevételnek van kitéve - például olvasás, írás, számítógép használat, televízió nézés vagy akár iskolában a tábla és a vetítőgépek olvasása - egyre inkább figyelni kell támogatására, ápolására. A megoldás a rendszeres szemtorna, a rendszeres szűrővizsgálatok és védőszemüvegek használata illetve a szemcseppek alkalmazása. Viszont táplálkozásunkkal is a jó látáshoz szükséges vitaminok segíthetjük szemünk egészségét, ha olyan ételeket és vitaminokat fogyasztunk, melyek támogatják annak munkáját.

Vitaminok, tápanyagok a jó látásért A-vitamin és béta-karotin hirdetes Szemünk védelme érdekében az egyik legfontosabb vitamin az A-vitamin. Retinolnak is szokták nevezni, ugyanis a szem ideghártyájának retina a működéséhez elengedhetetlen.

Szemünk világa egyik legféltettebb kincsünk, ennek megfelelően kell gondoskodnunk róla

A legismertebb és legfontosabb előanyaga a béta-karotin. Az A-vitamin hiány esetén romlik a szem sötéthez való alkalmazkodása. C-vitamin A C-vitamin immunrendszerünk védelmében játszik kiemelt szerepet, ezáltal minden szervünk megfelelő működéséhez hozzájárul. Képes hatástalanítani a káros szabad gyököket, javítja a sejteket, és csökkenti a homályos látás, valamint az időskori szembetegségek kialakulásának kockázatát.

E-vitamin hirdetes A C-vitaminhoz hasonlóan antioxidáns hatással rendelkezik, és képes hatástalanítani a szabad gyököket.

4 szemerősítő vitamin és ásványi anyag - Ha ezeket szeded, nem romlik a látásod

Segít a szembetegségek megelőzésében. Lutein és zeaxantin A jó látáshoz szükséges vitaminok lutein és a zeaxantin is segíthet szemünk egészsége érdekében. E két színanyag, melyek a zöldségek és gyümölcsök színét adják, nagy mennyiségben megtalálhatók a szem retinájában. Bioflavonoidok A bioflavonoidokat szokás P-vitaminnak is nevezni, melyek alapvetően antioxidánsként működő vegyületek, a különböző élelmiszerek színét adják.

Szemvédő vitaminok

Mivel a bioflavonoidok segítik a szervezetet a C-vitamin elnyelésében, így látásunk szempontjából fontos a szerepük. Amiben C-vitamin található, abban a bioflavonoidok is előfordulnak. Ásványi anyagok A jó látáshoz ásványi anyagokra is szükségünk van. A szelén például segíti az E-vitamin felszívódását, a cink az A-vitamin hasznosulását, és csökkenti a szabad gyökök számát.

Mit együnk a jó látásért?

Omega-3 és -6 zsírsavak Szemünk egészsége szempontjából fontos tápanyagok az omega zsírsavak is, melyek összefüggésben vannak a gyermeki látásfejlődéssel. Hiányuk felnőttkorban, főleg az omegaé, látásromláshoz vezethet, tartós hiányuk a retina, vagy a makula károsodását okozhatja.

A heti rendszeres, legalább egyszeri halfogyasztás szív- és érrendszerünk épségben tartása mellett szemünk érdekében is rendkívül fontos.

myopia szem edzés eredményei zsírok a látáshoz

Lásd még